2014. május 30. 14:49 - Suricata

Quarterlife crisis...

"A 25-35 évesek korcsoportjának problémája, hogy nap mint nap megélik a bizonytalanságot, félnek a jövőtől, nyugtalanok, elégedetlenek önmagukkal, még akkor is, ha jó állásuk van. A jó állás ugyanis azzal az elvárással jár, hogy folyamatosan csúcsformában legyenek, s a média is ezt sugallja, hogy sztárnak kell lenni a magunk területén, hiszen mások is sikeresek, szépek, gazdagok és gondtalanok, és csak rajtuk múlik, hogy sikeresek vagy „lúzerek” lesznek-e az életben. A fiatalokban ezért könnyen kialakul az érzés: sehol sem tartok, semmit sem tettem le az asztalra. Félnek, hogy nem érik el a kitűzött céljukat, vagy nem a megfelelő célt tűzik ki maguk elé. Ez az érzés a kapunyitási pánik, vagy „quarter life crisis”.

Szóval ez. Éreztem, hogy valami nincsen rendben velem, számos bejegyzésben írtam is arról, hogy valami nem oké. Én nem diagnosztizálom magam, mert semmi értelme, de ez hajaz a legjobban arra, hogy mi is amit mostanában érzek. Be kell vallanom, sokszor megfordul a fejemben, hogy vajon jó helyen vagyok? Jó utat választottam? Jó embert választottam magam mellé? Képes leszek így végigcsinálni azokat amiket bevállaltam? Félek attól, hogy elbukom, félek attól, hogy nincs meg az a biztos érzés, hogy nekem ez így menni fog. Suli, munka, magánélet, nyelvvizsga?! Egyetlen dolog vigasztal, hogy másoknak is sikerült már, szóval belehalni tuti nem fogok. Hozzá kell tenni, hogy ez eléggé sovány vigasz, figyelembe véve, hogy másokból híres színészek, énekesnők, politikus és milliárdosok lettek és ebből nem következik egyértelműen, hogy én híres színésznő, énekesnő, politikus és milliárdos leszek....

Próbálom lépésről lépésre irányítani és szervezni az életem, és fokozatosan elérni az elém kitűzött célokat, mindig csak egy kicsivel többet elérni. Lett diplomám, lett munkám, lett autóm. A következő rövidtávú célok: bekerülni a szeptemberben induló mesterképzésre, letenni novemberben a műszaki szakmai angolt, majd megszerezni a mesterdiplomám. Azután meglátjuk mi a helyzet az életemben és annak megfelelően készülök fel a következő lépcsőfok meglépésére. Nagyon sok víz fog lefolyni a Dunán, nagyon sok minden fog megváltozni akkorra. Majd az idő megmondja, hogy jó irányba tartok-e...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://littlelion.blog.hu/api/trackback/id/tr496236319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása